2015年3月23日月曜日

One forms own character. 私が創る私の性質

Man is created by thought. What a man thinks upon, that he become. Think you are strong, strong you become. Think you are weak, weak you become. Think you are fool, fool you become. Think you are God, God you become.
A man forms his own character, becoming that which he think.

                        Swami Sivananda - Bliss Divine p.503

人は思考によって創られます。ある人が何かについて「思う」と、その人は「それ」になります。「私は強い」と思うと、あなたは強くなります。「私は弱い」と思うとあなたは弱くなります。「私は愚かだ」と思えばあなたは愚か者になるでしょう。そして「私は神だ」と思うと、あなたは神になるのです。
人はそれぞれ自分自身で自らの性質を形作っています。あなたが思う「何か」にあなたはなります。


0 件のコメント:

コメントを投稿